reklama

Volebný denník: Ako chcete poľudštiť Slovensko?

Mladý čašník priniesol kávu a ja som sa ho opýtal, aby reč nestála, koho bude voliť v prezidentských voľbách. Asi Kisku, odvetil vecne, a pridal meno ešte jedného kandidáta. Vraj sa rozhodne. Aj by som to pochopil: chce byť k hosťovi príjemný. Ale niečo sa mi nezdalo v jeho výraze tváre. A vy ho poznáte, toho Kisku? - opýtal som sa, tiež vecne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)

Vysvitlo, že vlastne o mne celkom dosť vie. Chvíľu som ho počúval, čo o mne hovorí, ale potom som definitívne pochopil: jednoducho ma naživo nespoznal. Na rozdiel od iných kandidátov tradičných politikov, ktorých tváre sú známe z televízie, z parlamentu, z vlády, ešte stále "naháňam" poznateľnosť.

A z času na čas odpovedám na novinárske otázky, prečo mám bilbordy, keď ešte nie je oficiálna volebná kampaň. Tak preto.

Niekedy nabudúce iste napíšem aj zopár vecí, ktoré ma v kampani najviac prekvapili, aj na ktoré si ťažko zvykám. Úplne najťažšie sú pre mňa zatiaľ rána.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prestalo byť únosné každý deň chodiť domov do Popradu, a na mítingy, a ráno vždy do Bratislavy. Pár dní v týždni prespávam v Bratislave. Takže sa ráno zobudím, a namiesto toho, aby po mne skákali deti, je ticho, dážď bubnuje na okno. Verte mi, naozaj je mi z toho smutno.

Lenže mám dobrý dôvod to robiť. "Pre nás nestojí otázka tak, že ako dobre žiť, ale ako prežiť," počúvam prakticky na každom stretnutí s ľuďmi.

Tento týždeň som dostal aj doteraz najťažšiu otázku: Ako chcete poľudštiť Slovensko? Opýtala sa ma to pani na stretnutí, ktorých mám každý týždeň niekoľko v spoločnosti vždy dobre naladenej Eni Vacvalovej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomil som si, že táto pani najpresnejšie vystihla dôvod, prečo som sa rozhodol kandidovať. Ľudia majú pocit, že tradiční politici problémy neriešia, ale predstierajú. Že si okolo seba postavili vysoké múry. Že ich spory sú strašne vzdialené tomu, čim denne žijú ľudia. Že "štát" sa odtrhol od ľudí.

Som si vedomý toho, čo prezident môže a nemôže. Mám svoje priority, hovorím o nich na mítingoch, v rozhovoroch pre časopisy a noviny, som v pohode pripravený odpovedať na všetko...

Ale pokúsiť sa "poľudštiť štát" sa mi v skutočnosti vidí ako najpresnejší výraz na to, prečo kandidujem.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu