reklama

Žena, ktorá rozhodla o osude Dobrého Anjela

Pred pár dňami ma prišla pozrieť pani Vierka. Žena, ktorej názor pred ôsmimi rokmi určil smerovanie Dobrého Anjela. Jedna z otázok, ktorú sme si pri zakladaní systému kládli bolo, či finančná pomoc vo výške okolo 100 eur mesačne dokáže vôbec pomôcť rodinám s deťmi, ktoré bojujú s rakovinou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Popradský onkológ, anjelsky lekár, s ktorým som konzultoval prípravu projektu, mi poradil stretnutie s pani Vierkou, jeho pacientkou.

Pani Vierka bola vtedy vychudnutá a zbiedená chemoterapiou. Rozprávala strašne potichu a musel som napínať uši, aby som niečo počul. Žila sama s piatimi deťmi. Manžel od nej odišiel a ona sa vzorne starala o rodinu.

Obrázok blogu

Dnes sa usmievame, pred ôsmimi rokmi sme skôr plakali...

Nemala dobrú prognózu, a tak sa so svojimi sestrami dohodla, ako si po jej smrti rozdelia deti, kto sa bude o koho starať... Jej príjem bol vtedy 400 eur mesačne a polovicu z toho dala na byt. Na celý mesiac jej ostalo 200 eur. Po chemoterapii jej bolo často veľmi zle a nemal jej kto pomôcť s deťmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na moju otázku, či jej sto eur mesačne dokáže pomôcť, sa len pousmiala. A ja som pochopil, že sa pýtam absolútnu hlúposť. To nebola len pomoc, to bola pomaly záchrana pred hladom...

Dnes, 2. októbra, má Dobrý Anjel siedme narodeniny. Vyzbieral a rozdelil 20 miliónov eur od 130-tisíc darcov, Dobrých Anjelov.

Z vyše 5 600 rodín, ktorým Dobrý Anjel pomohol, malo skoro 500 celkový príjem rodiny nižší ako 300 eur a viac ako tretina príjem nižší ako 500 eur mesačne. Viete si predstaviť rodinu s deťmi, ktorá musí bojovať s rakovinou a vyžiť z 300 eur mesačne?

Tých sedem rokov mi ukázalo, že na Slovensku je neuveriteľne veľa ľudí ochotných pomáhať tým najzraniteľnejším. Ukázalo mi, aká silná, vitálna a solidárna je naša spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale tých sedem rokov mi ukázalo aj to, aký absurdný je náš sociálny systém, ktorý nerobí rozdiel medzi ľuďmi, ktorí pracovať nechcú a tými, ktorí padajú do biedy len a len kvôli zákernej chorobe. Ukázalo mi, aká pokrytecká, alibistická, povrchná a papalášska je štátna aj komunálna politika, keď nedokáže a často ani nemá záujem pomôcť tým, ktorí nevládzu bojovať sami.

Po ohlásení kandidatúry som sa jednou nohou ocitol vo svete, ktorý občas vyzerá ako televízna talentová šou, kde si voliči majú vybrať medzi jedným, čo vie lepšie tancovať a druhým, čo vie lepšie spievať. Pani Vierka nám všetkým pripomína, že to tak nesmie byť. Slúžiť verejnosti znamená denne sa biť za ľudí ako je pani Vierka, za tisíce slabých a za milióny slušných normálnych ľudí na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani Vierka boj s rakovinou vyhrala a prišla sa poďakovať. Ona ďakovala nám a ja som zase ďakoval jej. Za jej boj, za jej nepoddajnosť a za to, že mi pred ôsmimi rokmi svojim úsmevom jasne povedala, že Dobrý Anjel skutočne dokáže pomôcť.

Ďakujem, pani Vierka, držte sa...

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu