reklama

Chcete bloček alebo zľavu?

Spýtala sa vysmiata predavačka v kvetinárstve. "Ak nebudete chcieť bloček z pokladne, dám vám zľavu desať percent," pokračovala jedným dychom. "Uff, tak tomu poviem kreatívne účtovníctvo," neuvážene som poznamenal. To som asi nemal robiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

"Načo platiť vysoké dane? Tí hore ich aj tak len rozkradnú a vytunelujú. Keby som vedela, že za poctivo platené dane sa aspoň trochu budem mať dobre ja aj moje deti, tak som v pohode. Ale takto? Kašľať na nich, zlodejov jedných". Vysmiata predavačka sa začala meniť na rozzúrenú tigricu.

Hra kocúra s myšou

Vláda chce viac peňazí a preto zvyšuje dane. Väčšina ľudí by nemala až taký problém platiť vyššie dane, keby im to štát vrátil vo forme kvalitného zdravotníctva, slušných dôchodkov, dobrého školstva... A keby s daňami múdro a čestne hospodáril.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opak je však pravdou. Vláda zhoršuje podmienky a umožňuje rozkrádať naše dane. Výsledok je jasný. Myš sa chce pred starým, večne nenažratým kocúrom schovať a tak vymýšľa finty. Ako neplatiť dane.

Živnostníci a zamestnávatelia toho úlisného kocúra neznášajú asi najviac. Namiesto toho, aby im štát pomáhal, tak im hádže polená pod nohy. A k tomu aj zvyšuje dane. Dôsledok?

Výrazne sa zvyšuje počet firiem registrovaných v daňových rajoch, zisky si nadnárodné spoločnosti prevádzajú do krajiny, kde sa zdaňuje najmenej a malé myšky aspoň núkajú zľavu výmenou za to, aby nemuseli štátu ukázať, koľko skutočne zarobia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledok? Čuduj sa svete - daní sa vyberá menej. Myš víťazí.

Nové triky

Kocúr pripravuje ďalšie triky. Kto má rád lotérie a hru so šťastím, bude môcť vyskúšať štátnu bločkovú lotériu. Pravdepodobnosť vyhrať v normálnej lotérii asi bude tisíckrát vyššia, ale kocúr sa snaží.

Zaujímavá správa prichádza aj pre domácich staviteľov. Ak nebudete mať bločky, neskolaudujeme vám stavbu. To už skúšali stavebné sporiteľne a tak sa stali hitom inzeráty: Predám bločky vhodné k zdokladovaniu stavby.

Hľadajú sa bločky

Ľudí až tak nezaujíma hra kocúra s myšou. Vláda síce chce bločky z kvetinárstva, ale my stále nemáme odpoveď na zaujímavejšie otázky: Kto vlastní bločky od hodiniek členov vlády za desiatky tisíc eur? Kto vlastní bločky od vily, kde žije Malchárek? A kto má bločky od Slotových motoriek, áut a jachty?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kocúr, kocúr - vodu kážeš, víno piješ...

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu