reklama

Štát trestá nevinných ľudí

Štát systémovo zlyháva. Vidíme to každý deň. Krutosť tohto zlyhania obzvlášť cítíť u osamelých mamičiek, ktoré bojujú s rakovinou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Zo žiadostí o pomoc za posledný mesiac:

Vierka, mama 6 ročného Samka - aktuálny príjem 177 eur mesačne. „Je ponižujúce, keď človek ochorie a od štátu sa pomoci nedočká. Som zúfalá a často si radšej nekúpim lieky, aby som mohla kúpiť niečo Samkovi".

Zuzana, mama 17 ročného Mateja - príjem 195 eur mesačne. „S manželom sa rozvádzam, nedáva mi ani cent. Sťahujem sa k svojej mame do trojizbového bytu, kde už býva sestra so synom a aj môj brat. Svojmu synovi som ale sľúbila, že budem bojovať".

Renáta, mama 17 ročnej Alice - príjem 212 eur mesačne a k tomu 170 eur výživné. „Je strašné, keď človek vážne ochorie, má zrazu oveľa vyššie výdavky, ale štát mu dá minimálny príjem. Z čoho mám dať dcére na stužkovú, na zimnú bundu? Jeme iba zemiaky a cestoviny. Chýbajú jogurty, ovocie, zelenina... "

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo k tomu dodať? Je neprípustné, aby sa choroba stala dôvodom absolútnej chudoby a z nevinných ľudí pomaly urobila bezdomovcov.

So štátom sme pritom urobili dohodu: budeme platiť dane a odvody a štát sa o nás v čase núdze postará. A platíme stále viac a viac.

Ak však štát nedokáže plniť svoju základnú funkciu, ochranu svojich občanov, zlyháva. A je jedno či ide o chudobu, zdravotnú starostlivosť alebo spravodlivosť pred súdmi.

Zlyhania štátu v prípade Renáty, Zuzany a Vierky sú len špičkou ľadovca. Ukazujú nielen to, ako dnešným politikom záleží na jednotlivcovi, poukazujú aj na hlbší problem. Problém zodpovednosti a ochoty politikov riešiť problémy nás, občanov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pani Renáta z Humenného s dcérou Alicou

Fotku uverejňujem s jej súhlasom. Napísala mi po telefonáte:"To, čo naozaj cítim a čo pre mňa pomoc vašej organizácie znamená, sa slovami nedá vyjadriť". Pani Renáta, bojujte! My budeme bojovať tiež. Aj za Vás.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu