reklama

Päťtisíc eur mesačne. Už môžem zomrieť!

Vyskúšal som poprosiť o pomoc úspešných. Miliardárov a milionárov. Majú len veľa peňazí a veľa slov, alebo majú aj veľké srdce?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Dobrého Anjela sme s kamarátom Igorom Brossmannom vytvorili spontánne. Postavili sme si zásady transparentnosti, spísali etický kódex a pustili sa do toho. Chceli sme pomáhať. Netrápilo nás, či peniaze a energiu, ktorú do toho dávame, vydržia krátko alebo dlho.

Teraz, po šiestich rokoch, sa ale situácia mení. Dobrý Anjel sa stal najväčšou nefiremnou charitou na Slovensku. Pre rodiny s deťmi, ktoré bojujú so zákernou chorobou, každý mesiac vyzbiera a do posledného centu prerozdelí skoro tristo tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale z milióna eur, ktoré som daroval na financovanie réžie už ostalo len dvesto tisíc. Pravdaže rád dám ďalšie peniaze. Moje peniaze sa však niekedy minú a aj ja raz určite zomriem. Ako ďalej?

Pozn.Za minulý rok Dobrý Anjel vyzbieral a do posledného centu tritisíc rodinám prerozdelil 3,4 milióna eur. Na réžiu potreboval zhruba 180-tisíc eur. Marketing, mzdy, poštovné... To predstavuje 5,3 percenta z hodnoty prerozdelených peňazí (ale ako spomínam, réžia je hradená z iných zdrojov, nie z príspevkov darcov). Réžia pod 10 percent sa vo svete považuje za výborné číslo. Počet zamestnancov: 4

Som optimista, verím v dobro v ľuďoch. Začal som hľadať medzi úspešnými...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minulý rok som napísal viac ako osemdesiatim najbohatším ľuďom Slovenska osobnú prosbu, aby pomohli. Sumou niekoľko desiatok alebo stoviek eur mesačne. Ozvali sa piati. Zapojili sa dvaja.

Môj pocit optimizmu klesol. Asi pomáhajú niekomu inému - upokojoval som svoje negatívne myšlienky.

Ďalší pokus. Oslovil som tisíc úspešných ľudí. Nie miliardárov, ale dosť bohatých na to, aby Dobrému Anjelovi mohli pomôcť. Odozva: Deväť.

Som absolútne naivný blbec. Iné vysvetlenie som nemal...

Časom som však pochopil dve veci:

1. Byť úspešný neznamená automaticky byť ochotný pomáhať. Medzi úspešnými ľuďmi sú proste ľudia dobrí, ale aj tí druhí. Tak, ako medzi nami všetkými.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Aj pri hľadaní dobrých ľudí netreba zabúdať na staré pravidlo. Dobré veci sa nerodia rýchlo. Treba ísť a ísť a ísť...

A tak som išiel ďalej. Nasadol do auta, stretával sa s ľuďmi, vysvetľoval a prosil. Počet úspešných a ochotných pomôcť začal rásť. Nie zo dňa na deň. Ale mesiac po mesiaci sa pridalo viac a viac ľudí. Dnes ich je viac ako sto.

Ostávam optimistom.

Jeden z tých úspešných, ktorého si veľmi vážim, podpísal nedávno prísľub vo výške päťtisíc eur mesačne. Tento týždeň prišla prvá platba. Päťtisíc eur doplnilo mozaiku. Dobrý Anjel dokáže dlhodobo a bez mojej finančnej pomoci doručovať peniaze darcov do posledného centu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sen sa naplnil. Už môžem zomrieť! :) Ale nie, to nechcem - je tu totiž ešte stále straaašne veľa práce.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu