reklama

Ak nezbúrajú múry, budeme mať problém

V Brezne na stretnutí s občanmi to ľudia definovali jasne: "Žijú si v Bratislave ako vo veži zo slonoviny. O našich problémoch nič nevedia. Alebo nechcú vedieť. Do čerta s nimi, politikmi..." Čo sa to stalo s našou spoločnosťou za posledných 20 rokov? Čo sa to deje s našou demokraciou? Kde sa berie ten obrovský pesimizmus, hromadný útek mladých, nárast extrémizmu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Odpoveď ľudia poznajú sami a nahlas ju aj hovoria. Tradiční politici si okolo seba postavili múry. Uzavreli sa do vlastného sveta, žijú akoby v inom vesmíre. Zdevastované zdravotníctvo? Nevymožiteľnosť práv občanov? Korupcia? Potkýnajúca sa ekonomika? Upadajúce školstvo? Rómska otázka? Tisíckrát vypovedané, tisíckrát vypočuté. A riešenia? Niekedy sa zdá, že politici riešenia už ani nepredstierajú.

Nevedel som, či sa mám smiať alebo plakať, keď som videl, ako naši politici reagovali na výsledky druhého kola volieb v Banskobystrickom kraji. Najskôr sa navzájom dourážali. Po pokore ani stopy. Niektorí prehodili čosi o ohrození demokracie. A potom, keď si navzájom dobre naložili, ako sa vraví, v pokoji sa rozišli do svojich domovov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem hádzať všetkých politikov do jedného a toho istého vreca. Ale všimli ste si to aj vy? Mám neodbytný pocit, akoby mali chuť viac rozprávať o extrémizme a Kotlebovi, než že by dostali chuť hovoriť o reálnych problémoch reálnych ľudí. Áno, vrátane tých našich spoluobčanov, ktorí ho volili.

Chápem, je to jednoduchšie. Aj reči o ohrození demokracie znejú akože štátnicky zodpovedne. Ale kto z najvyšších ústavných činiteľov alebo úradujúcich politických lídrov povedal čokoľvek, z čoho by ste mali dojem, že pochopil - a že dokáže vyviesť krajinu zo stagnácie, v niektorých oblastiach už aj z úpadku. Alebo sa aspoň pokúsil. Niektorí radšej nepovedali vôbec nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To je všetko?

Netvrdím, že je jednoduché začať naprávať, čo sa roky a desaťročia zanedbávalo. Na to, kam sa naša krajina občas nenápadne, inokedy až veľmi nápadne zosúva, nie je zázračný liek.

A dobre chápem, ako je dnes ťažké rozlíšiť ešte "len" obyčajný hnev a frustráciu ľudí od presvedčeného extrémizmu. Ale to vzájomné obviňovanie a urážky, ktoré nám niektorí tradiční dlhoroční skúsení politici predviedli - to je naozaj všetko?!

"Keď sa teraz stretnem so známym, prvá otázka je o zdraví, a hneď druhá, či mám prácu," povedal mi nedávno pán, naozaj len zhodou okolností to bolo v Banskej Bystrici. Týmto žijú rodiny všade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na každom jednom stretnutí, ktorých mám teraz po celom Slovenku dosť, sa ľudia sťažujú na zdravotníctvo, v ktorom je pacient až na poslednom mieste.Po všetkých, ktorí si v ňom musia najskôr spraviť biznis. Mladí chcú zo Slovenska zutekať a tridsiatnici zvažujú, či si môžu dovoliť druhé dieťa. Rodičia nám dožívajú a umierajú často v nedôstojných podmienkach. Veľakrát v extrémne nedôstojných.

A teraz nám všetko zatieni debata o extrémizme? Myslíte si, že sa cez to prefilozofujeme? Páni politici, prestaňte diskutovať, a riešte problém. Ale najskôr zbúrajte ten vysoký múr, ponad ktorý sa už problémy riešiť nedajú.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu