reklama

Pôjdem v sobotu voliť?

Áno, pôjdem. Nie preto, že by som bol nadšený ponukou kandidátov do župných volieb. To nie som ani náhodou. Pôjdem voliť najmä preto, lebo som zažil aj iné časy. Stále si vážim, že máme slobodu, a voľby k nej patria. Ale keby bolo na mne, voliči by v sobotu rozhodli aj o samotnej existencii vyšších územných celkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Rozumiem aj ľuďom, ktorým ako dôvod ísť voliť nestačí iba to, že máme slobodné voľby. Ak bude nevoličov toľko, ako trikrát doteraz v histórii VÚC, podľa mňa to bude znamenať niečo veľmi vážne. Niečo, čo by mali vypočuť aj kariérni politici vo vláde, v parlamente, ale aj prezident.

Odkedy existuje osem vyšších územných celkov, boli voľby už trikrát - a vždy prišlo voliť okolo 20 percent oprávnených voličov. Ak bude takáto zahanbujúca účasť aj v sobotu, ľudia len potvrdia, čo si myslia o župách v dnešnej podobe a s dnešnými výkonmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ja im rozumiem. Lebo pomer cena-výkon pri fungovaní krajskej samosprávy je pre mňa ako bývalého manažéra doslova nepredstaviteľný.

Viac flekov, málo riešení

Agenda VÚC sa týka každodenného života - od škôl, cez nemocnice, až po rozbité cesty. Ale podľa doterajšieho nezáujmu voličov to tak vôbec nevyzerá. Žiadne priblíženie sa výkonu verejnej moci ľuďom v regiónoch sa vznikom žúp nekonalo.

Ľudia, ktorí v živote niečo riadili, viedli podniky a zamestnancov, bývajú kariérnymi politikmi upozorňovaní: Pozor, štát nie je firma, štát treba riadiť inak!

No to je fakt. Tak, ako sú u nás usporiadané samosprávy a koľko politikov a úradníkov zamestnajú, tak by naozaj žiadna firma nemohla fungovať. Ani zo srandy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre voliča je existencia vyšších územných celkov v dnešnej podobe hlavne o dvoch veciach. Po prvé, viacej politických flekov pre straníkov, ktorých treba niekam upratať. Po druhé, aj tak v našich regiónoch akoby nikto nebol za nič zodpovedný. A namiesto skutočných riešení si štát, mestá a kraje len medzi sebou prehadzujú problémy.

Nestačí dva dni plakať

Keby bolo na mne, voliči by v sobotu rozhodli o samotnej existencii VÚC. Zároveň som presvedčený, že ak ich príde znovu len pätina alebo ešte menej, prezident, vláda, parlament by mali okamžite zareagovať.

Nestačí že si dva, tri dni poplačú, aká to zasa bola hanba tá volebná účasť, zagratulujú víťazom, ktorých zvolila asi tak desatina oprávnených voličov - a život pôjde ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vôbec nie je na škodu hovoriť o troch plus jednom kraji, alebo inom riešení. V každom prípade o menšom počte politických flekov a jasnejších kompetenciách. Aby bolo voličovi jasné, kto je za čo zodpovedný.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu