reklama

Na vlastné oči: Parlamentná fraška s nezamestnanosťou

Cosa nostra, sudoku a kabaret. V utorok som bol v parlamente na mimoriadnom zasadnutí k nezamestananosti. Vydržal som sa pozerať skoro tri hodiny. Viac sa nedalo. Keď som sa pri odchode spýtal zamestnanca národnej rady na činnosť parlamentu, zhodnotil to chladne: Zrušiť ich treba...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

Ekonomika Slovenska a s ňou spojená nezamestnanosť je téma dneška. Prioritnou otázkou každého z nás by dnes malo byť: Čo môžeme spraviť, aby na Slovensku vznikali nové pracovné miesta a aby sme chránili tie jestvujúce?

Čo na to parlament? Pri prvých rečníkoch som mal pocit, že sa pozerám na neposlušné deti v škole. Nikto nepočúval, každý sa bavil so svojim spolusediacim. Bývala ministerka lúštila sudoku a zadumaný poslanec čítal knihu Cosa nostra. Výstižný názov. Keď pre hluk v sále skoro nebolo počuť rečníka, predseda parlamentu vyzval poslancov na kľud, potom sa otočil a ďalej sa bavil so svojim kolegom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opozícia dávala návrhy bez jasnej a konkrétnej vízie našej krajiny. Vládnuca strana sa oháňala poprekrúcanými štatistikami a hádzaním viny na predchádzajúcu vládu. Jediným vzruchom boli plamenné vyjadrenia ministra vládnucej strany a potlesk jeho kolegov. Najviac tlieskali, keď počuli, ako pán premiér na východe Slovenska rieši nové pracovné miesta. Za 40.000 eur na jedno nové pracovné miesto pre privilegovaných investorov! To by veru tlieskal a možno aj plakal od radosti každý jeden slovenský zamestnávateľ, ktorý tu roky podniká, zamestnáva stovky ľudí a od štátu nedostal ani cent.

Pripravil som si papier na zaznamenanie nových, inovatívnych nápadov. Výsledok vidíte na fotke:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po hodine a pol zostalo v sále asi dvadsať poslancov. Asi usúdili, že téma nezamestnanosti až taká dôležitá nie je. Alebo že to celé nemá zmysel. Vládnuca strana si bude aj tak robiť, čo chce a opozícia sa na jednotnej stratégiia a vízii nášho Slovenska dohodnúť nevie.

Tak som to neskôr vzdal aj ja. Na ceste späť domov do Popradu som si ešte viac uvedomil, prečo je tak obrovské znechutenie ľudí z politiky, prečo tak veľmi občania Slovenska politikom nedôverujú.

Haló, páni politici, dobré ráno.

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu