reklama

Do čerta s vami, manažéri. Nebojte sa, nemajte strach!

„Andrej, tento rok 2% z dane naša firma už Dobrému Anjelovi nepošle. Vieš, bojíme sa. Ohlásil si kandidatúru a je jasné, že proti tebe budú kandidovať politici a stranícki nominanti. Chceme eurofondy a keď zistia, že sme pomohli organizácii, ktorú si založil, tak máme strach, že ich nedostaneme". Zasekol sa mi hlas. Takúto správu od priateľa, ktorého poznám roky, som nečakal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (97)

Argument, že Dobrý Anjel funguje nezávisle a transparentne už sedem rokov a aj 2% z dane posiela do posledného centu rodinám s ťažko chorými deťmi nezabral. „Nehnevaj sa, mám strach. Však ich poznáš." Boli posledné slová riaditeľa.

Smutné. Strach niekedy víťazí

Prekvapenia pokračujú. Roky chodím prednášať. Zamestnancom podnikov a ich manažérom, študentom, zahraničným odborníkom. Diskutujeme o pomoci druhým a o hodnotách v živote človeka. Pred pár týždňami mi z personálneho oddelenia veľkej spoločnosti, kde som pre ich manažérov mal mať prednášku oznámili, že akciu musia zrušiť. S hanbou v hlase mi zlatá pani začala vysvetľovať, že dostali zákaz od vedenia. Žiadajú o príspevok od štátu a boja sa, že ho nedostanú. Celkom ma už dorazil rektor jednej univerzity, ktorý zakázal svojim študentom zúčastniť sa mojej prednášky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strach dokáže poraziť vnútorná sila človeka, presvedčenie, že koná dobrú vec. Niekedy je však vnútorná sila slabá - a strach víťazí.

Dva svety podnikania

Firmy a manažéri sa rozdelili na dve skupiny. Jedna skupina musí spolupracovať, často priam „kolaborovať" s vládnou mocou. Štátnym podnikom dodáva svoje služby a výrobky, žiada o štátne dotácie, eurofondy, príspevky... Potom je druhá skupina, ktorá sa biznisu so štátom priam vyhýba. Aj keď často prichádzajú o lukratívne zákazky a dotácie, sú to šťastní ľudia, pretože si nemusia budovať známosti a uplácať politikov a nimi určených výpalníkov.

Dobrých manažérov spája jedno - smútok z poznania, čo všetko by sa dalo v našej spoločnosti vytvoriť, keby v nej bola hlbšie zakorenená morálka a keby ju riadili čestní a schopní ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Morálne princípy musia vždy stáť nad obchodom a peniazmi

Na čele každej skupiny ale stojí človek. Jednotlivec, osobnosť. Manažér, líder, vedúci... Človek z mäsa a kostí, ktorý má svoju hlavu a svoj názor. Svoju morálku, svoje hodnoty.

Ak sa boja úspešní ľudia postaviť proti vydieraniu, úplatkom, klientelizmu a klamstvám. Ak nedokážu práve úspešní ľudia trvať na morálnych princípoch, ako sa potom majú správať všetci tí, ktorí sa na nich pozerajú ako na svoje vzory, či na svojich lídrov? Tak do čerta, nebojme sa, nemajme strach. Postavme sa, hovorme pravdu, koname ako skutoční lídri. Státisíce ľudí na Slovensku sa nebojí. Tisíce manažérov nemá strach. Tak prečo nie aj tí ostatní...

Andrej Kiska

Andrej Kiska

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Kandidujem na prezidenta Slovenskej republiky ako nezávislý, nestranícky kandidát. Blogy píšem preto, aby ľudia spoznali moje názory. Roky som podnikal. Založil som spoločnosti Triangel a Quatro, vytvoril pracovné miesta pre tisíce ľudí a stretával sa denne so zlyhávaním štátu. Ale až práca v Dobrom Anjelovi mi naplno ukázala, koľko je nespravodlivosti a krívd. Charita však má svoje limity. Ak ma v mojej snahe podporia dobrí ľudia našej krajiny, verím, že dokážeme spolu zmeniť našu spoločnosť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu